Často kladené otázky

Jakou výhodu nabízíte oproti konkurenčním směnárnám?

  • Výrazně nižší poplatky
  • Aktivní i pasivní zabezpečení
  • Ověřění identity je dobrovolné
  • Peer-to-Peer
  • Komunikace v češtině

Jaké jsou poplatky při směně?

V naší směnárně platíte pouze poplatek za směnu, který je vyjádřen procentuálně a strhává se z obchodovaných mincí při každé směně. Poplatek za směnu činí 1%. Žádné skryté ani další popltaky u nás neplatíte.

Co potřebuji k obchodování s Bitcoinem?

  • Účet u poskytovatele OpenID/OAuth2 (Google, Facebook, Seznam, atd.)
  • Ověřenou e-mailovou adresu
  • Bankovní účet vedený u některé z českých bank + ověření
  • Doporučujeme také mít k dispozici sken Vašeho dokladu totožnosti pro případ sporu

Jak je Vaše směnárna zabezpečena?

Vzhledem k zavrženíhodnému hackerskému útoku, který v roce 2013 postihl jinou českou směnárnu Bitcoin, jsme zabepečení směnárny věnovali mimořádnou pozornost a to nejen na úrovni technologické, ale také na úrovni principiální. Pochopitelně nebudeme zveřejňovat všechny detaily zabezpečení, jen velmi stručně:

  • Obchodované mince držíme jen po nezbytně nutnou dobu, nemáme ambice být Vaší Bitcoin peněženkou.
  • Mince určené k obchodování ve směnárně se nacházejí na úplně jiném serveru než webové rozhraní. I kdyby se někomu teoreticky podařilo prolomit zabezpečení našeho web serveru, Vaše mince tam nenajde a už vůbec ne adresu serveru, na kterém se mince nacházejí.
  • Veškerá komunikace mezi Vaším prohlížečem a serverem směnárny probíhá přes zabezpečený protokol HTTPS, spojení tedy nelze odposlechnout, protože každý paket je šifrován.
  • Přihlášení do členské sekce probíhá skrze OpenID/OAuth2, čímž pro Vás odpadá potřeba pamatovat si další heslo. Zabezpečení Vašich přihlašovacích údajů tedy spravuje poskytovatel OpenID/OAuth2 (GMail, Facebook, Seznam, atd). Ovšem i tak doporučejeme používat silné heslo a čas od času jej změnit, protože pokud útočník získá přístup k Vašemu účtu, patrně bude moci Vaším jménem obchodovat Bitcoin ve směnárně a v takovém případě neneseme žádnou odpovědnost za vzniklou škodu.
  • Díky OpenID/OAuth2 nepotřebujeme řešit jednu z častých bezpečnostních děr, a sice požadavek na obnovení hesla. U nás žádné heslo nemáte.

Co je hodnocení klienta a jak to funguje?

Každý klient směnárny má své hodnocení v rozsahu -100 až 100. Výsledné hodnocení je tvořeno průměrem všech obdržených bodů. Nově zaregistrovaný klient má počáteční hodnocení 0 a pozitivní/negativní body může získat několika způsoby. Předně si klienti udělují hodnocení navzájem, a to po dokončení směny. Přesněji řečeno po dokončení směny uděluje hodnocení prodejce kupujícímu, jelikož prodejce musí své mince nejprve odeslat do směnárny a tím jeho interakce prakticky končí. Klienti získávají také hodnocení automaticky od systému, a to především při porušení podmínek směnárny. Např. pokud prodávající vloží do systému nabídku, obdrží instrukce k odeslání mincí, ale mince již neodešle. V takovém případě je nabídka zrušena a klient získává od systému -20 bodů za nespolehlivost. Další cestou jak získat pozitivní body, je ověření identity. Pokud na stránce profilu ověříte svou identitu, systém Vám přičte k dobru 3x100 bodů. Hodnocení slouží především jako filtr pro ostatní klienty při výběru nabídky/poptávky. Pokud na Vaší nabídku zareaguje zájemce s velmi nízkým hodnocením, směnárna Vám nejprve pošle e-mail, ve kterém budete vyzváni ke schválení směny.

K čemu je dobré ověření identity?

Ověřením Vaší skutečné identity jednak získáte 3x100 pozitivních bodů do hodnocení uživatele a kromě toho budete moci reagovat na nabídky a poptávky, které jsou dostupné pouze ověřeným uživatelům. Navíc budete také moci ve svých nabídkách a poptávkách vyžadovat pouze ověřenou protistranu, čímž se bráníte potenciálním podvodníkům. Pro ověření své identity budete potřebovat sken Vašeho dokladu a potvrzení adresy jiným dokladem, např. účtem za energie nebo bankovním výpisem. Ověření identity je dobrovolné, mince lze obchodovat také anonymně.

Co znamená Peer-to-Peer?

Peer-to-Peer je síťové uspořádání, ve kterém spolu členové sítě komunikují napřímo, bez centrálního řízení. Na tomto principu je postavená veškerá komunikace v síti Bitcoin a my se snažíme tento princip aplikovat také při obchodování s Bitcoiny. Není tomu tak dlouho kdy zkrachovala největší burza s Bitcoinem Mt.Gox, a nepředstavitelné množství klientů se tak ocitlo v beznadějné situaci, kdy jejich finanční prostředky zůstaly zablokovány na bankovních ůčtech provozovatele Mt.Goxu. Totéž se kdykoliv může stát jakékoliv burze/směnárně fungující na stejném principu, tedy držící finanční prostředky klientů na svých účtech. U nás toto riziko nehrozí, protože my s Vašimi penězi vůbec nepřijdeme do kontaktu. Platbu za mince posílá kupující přímo prodejci, tedy přesně jako v Bitcoin síti: peer-to-peer.

Zakoupil jsem BTC, obdržel e-mail o odeslání, ale ve své peněžence je stále nevidím...

Pokud jste od nás obdržel/a e-mail o odeslání mincí znamená to, že mince byly odeslány a transakce potvrzena z peer-to-peer sítě. Transakci lze tedy dohledat např. na serveru blockchain.info . Pokud mince ve své peněžence nevidíte, použijte funkci "resetovat blockchain" ve svém programu na práci s peněženkou.